Mitt allra första inlägg

Det här är mitt allra första inlägg i min allra första blogg. Jag bor i Frankrike, men jobbar i Schweiz på en internationell organisation. Jag tänkte skriva lite om mitt liv här, med alla fantastiska människor jag möter från hela världen, allt spännande jag får se och nya erfarenheter jag skaffar. Men också om kulturkrockar, om att vara invandrare och om att alltid ha ena foten någon annanstans. I mitt fall i den Bohuslänska landsbygden.

Min pojkvän fick en guidebok över Schweiz för flera år sedan när han skulle tillbringa en sommar här. Föga anade vi då hur mycket nytta vi skulle få av den. Varje jul får jag en väggalmanacka av min mamma med bilder av Sverige. Så att jag har något att titta på när jag står och diskar eller kokar morgongröten. En fläkt av hemma. Bredvid en kopp från Ikea, många utlandssvenskars livlina.

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

