några bilder från Genève

Bilder från en liten promenad i Genève. De är inte helt färska, men jag tänkte att jag skulle presentera staden lite grann.

Genèvesjön har sitt utlopp i floden Rhône.

Uteserveringarna ligger vägg i vägg. Speciellt i Gamla stan.

Fontänerna skulle jag inte kunna räkna om jag försökte. Och man kan dricka vattnet ur allihop utom några få, och då är det noga utmärkt.

Blomklockan är ett av de mest kända landmärkena i staden, som är känd för ett fåtal grejer, varav den ena är… klockor. Som en tanke.

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Min fransk/schweiziska vardag och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till några bilder från Genève

  1. Har dom nåt gott kaffe i det där landet? På uteserveringarna?

    • livetemellan skriver:

      Absolut! Om man gillar espresso eller vanlig Café au lait har de jättegott. Om man vill ha mer moderna varianter är man tyvärr hänvisad till Starbucks. Och det är jag själv inte jätteförtjust i.

Kommentera

