smhi.se – hjälp mot regniga dagar.

Ibland längtar jag hem otroligt mycket. Till hur Bohuslän luktar när daggen lägger sig i häggen efter en varm vårdag. Till kaffelatte på bryggan med saltdoft i näsan. Till alla kompisar och min underbara familj. Då brukar jag kolla in smhi.se och jämföra med den franska meteofrance.fr. Och så tänker jag, att vissa saker är klart bättre här. Åtminstone stora delar av året.

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Att vara utlandssvensk och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till smhi.se – hjälp mot regniga dagar.

  1. karinafotografi skriver:

    Det finns klart fördelar både med Sverige och utlandet (Frankrike). Våren i Sverige är riktigt fin men jag antar att den är det även hos dig. Hur långt har det kommit nu? Önskar er en fin Valborg! Kram Karin

    Ps. Svarar på din fråga imorgon när jag är mindre trött! 😉 Kul att du bloggar!

    • livetemellan skriver:

      Våren är härlig här, men den är över väldigt fort. Det går från vinter till sommar på ett par veckor, så det är faktiskt lite synd. Nu har vi tulpantid här. Och tack detsamma, en trevlig Valborg till dig!

  2. Karin Persson skriver:

    Idag skulle jag ge mig ut och cykla här i Göteborg. Eftersom jag inte har någon utetermometer så läste jag om vädret på SVT. Det stod att det var 8 grader men att det skulle kännas som 3 grader så jag hade på mig vinterjackan, och jag kan säga att det inte var ett felaktigt beslut. Så vårvärmen har inte riktigt intagit Göterborg.
    hälsning Karin P.

Kommentera

