en långhelg full av äventyr.

Helgen som var inleddes på lördagen med möhippa för en kompis som gifter sig snart.Vi var i parken hela eftermiddagen, och på restaurang halva natten.

På söndagen var vi på utflykt till Lausanne, en av mina favoritstäder i regionen.

På kvällen åt vi säsongens sista fondue. Nu får grytan vila tills det blir kallt igen.

Idag på 1 maj har vi varit lediga, och passade på att åka till Neuchâtel. Det var mitt första besök, och jag blev verkligen positivt överraskad!

Fler bilder utlovas så småningom!

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Lokalturism och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till en långhelg full av äventyr.

  1. karinafotografi skriver:

    Det låter som en fullspäckad helg! 🙂 Blir lite smått avundsjuk när jag ser bilden med blåregnet från Lausanne – härligt. Här har vi njutit av 20 grader (och mer) dag och det grönskar mer och mer.

    Vore kul att testa Fondue någon gång. Vad har ni för varianter? Du får berätta mer för oss ”oinvigda”. 🙂 Kram!

Kommentera

