en vecka med vin och jazz.

Den här veckan blir riktigt bra tror jag!

På onsdag har jag ryskalektion efter jobbet. Jag har nämligen en sådan himla tur att en av mina vänner här nere är rysktalande och lärare, så hon lär mig ryska, och jag lär henne svenska. Det gäller att passa på när man kan lära sig ett språk och dessutom snacka skit med en kompis!

Torsdag är riddag.

På fredag eller lördag ska jag iväg på en riktigt rolig grej som jag sett fram emot länge. När jag var tonåring spelade jag klarinett i Stenungsunds Musikkår. Vi var en liten grupp yngre förmågor, och en av saxofonisterna har gått vidare och studerat jazz i New York. Han kommer nu till Bern Jazz Festival, och det finns såklart inte en chans att jag missar möjligheten att se honom live! Dessutom i Bern, en av mina Schweiz-favoriter!

På lördag är det dags för ett av årets roligaste event i regionen – Caves Ouvertes. Alla lokala vingårdarna öppnar dörrarna för provning av förra årets årgång. Om bara vädret är med oss så kommer det bli en fantastisk dag när varenda kotte är ute och går eller cyklar mellan vingårdarna och dricker vin och pratar skit.

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Veckan som kommer och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till en vecka med vin och jazz.

  1. Cykla mellan vingårdar och dricka vin och snacka skit, det låter helt underbart! Och tänk vad fint det är med musik, den kan verkligen bygga broar och vidga vyer och få en att knyta nya kontakter för livet.

Kommentera

