ovissheten.

Jag åker hem ofta. Förra året var jag hemma fem gånger och iår har jag hunnit med en gång hittills. Jag trivs väldigt bra här nere, men det hänger på att jag vet att jag ska åka hem och hälsa på om inte alltför länge, för att umgås med alla där hemma som är så viktiga. Varje gång jag åker hem är jag så glad, så glad och då är jag såklart lite ledsen när jag ska åka ner igen. Då försöker jag för det mesta ha en mer eller mindre utstakad plan om när jag kommer nästa gång, för att kunna se fram emot det redan på flyget ner. Det kan vara några månader fram i tiden, och det behöver inte vara så bestämt att jag köpt biljetter men ungefär ”jag kommer hem igen i juni”.

Nu har jag inte det. Jag vet inte när jag ska hem. Anledningen är att kontraktet på jobbet är lite knöligt just nu, och jag vet inte hur länge jag är kvar på samma plats. Då är det jäkligt svårt att planera. Dessutom måste jag samköra med ett antal personer om vem som ska ha semester när, och eftersom jag är yngst och med sämst kontrakt får jag välja sist. Så nu ser jag sommaren närma sig med stormsteg och jag vet inte när jag kommer kunna fiska krabbor i salt vatten eller grilla med mina syskon eller dricka öl på bryggan med mina kompisar. När jag nu inte har någon plan för när det ska bli av, då känns det som om det inte blir av alls.

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Att vara utlandssvensk och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till ovissheten.

  1. karinafotografi skriver:

    Ja ovissheten är onekligen jobbig(ast). Jag hoppas verkligen att du ska komma hem till västkusten någon gång i sommar! Kram

  2. Sanna skriver:

    Nu vet vi att du kommer! Och jag har äntligen fattat hur jag ska läsa bloggen 🙂 jag har försökt att gå via fejset och då kom bara ”då var det hjort” upp… Tyckte du var lite seg, men det var visst jag som var det..!

Kommentera

