årets första riktiga vandring.

Nog har vi varit uppe och knatat i  bergen både en och två gånger tidigare i år, men idag gav vi oss ut på den första riktiga vandringen med medhavd lunch och nya kängor och en total stigning på 600 höjdmeter.

Det var tre norrmän, en fransyska, en tysk, sambon och jag. Vi tog oss upp till La Dôle, en av topparna i Schweiziska Jurabergen. Vi såg en massa vilda krokusar, och hade fin utsikt.

Jag flåsade glatt upp, frös som tusan – på 1600 meter är det fortfarande nästan vinter, brände mig i hårbotten och flåsade glatt ner igen. Tänk vad lite frisk luft och fin utsikt kan göra med humöret, mot alla odds.

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Min fransk/schweiziska vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till årets första riktiga vandring.

  1. Maria skriver:

    Jag vill följa med!

  2. Birgit skriver:

    Wow, häftigt med vilka krokus!! Härligt att ni utnyttjar närheten till naturen så.

    Kram

    • livetemellan skriver:

      Ja, det är lustigt att våra rabattblommor växer vilt här. Iaf några av dem. Vi har även påskliljor, men såg inga just den här gången.

      • Birgit skriver:

        Coolt! När jag bodde i Bordeaux såg jag stora fält av vild cyklamen på hösten, så häftigt…

        Du förstod att jag menade vilda krokus ja, inte vilka… 🙂

  3. Åh! Jag vill hänga med!!!

Kommentera

