v. 21

Den här veckan är ganska speciell faktiskt!

Imorgon tisdag ska jag hem till några kompisar och titta på den första semifinalen i Eurovision Song Contest. Vi brukar se finalen hos dem, men i år är det många som inte är här på lördag, så det får bli semifinalen istället. Det är riktigt roligt faktiskt, eftersom det brukar vara många från olika länder där, så man hejar på sitt eget land och i andra hand på de andra. Vad jag redan vet inför imorgon är att det kommer folk från, förutom Sverige, Norge, Belgien, Finland och Ukraina samt uppstickare från USA och Australien.

På onsdag blir blir det dubbel-onsdag med ryskalektion och zumba.

Och på torsdag. På torsdag åker jag till USA. Fem dagar i New Orleans och fem i Miami väntar. Hur spännande som helst! Har ni några tips angående någon av städerna så skriv gärna en liten kommentar! Det gäller även USA generellt, eftersom det blir mitt allra första besök på andra sidan dammen!

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Veckan som kommer och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till v. 21

  1. Karin A skriver:

    Helt klart speciell. Kul med Eurovision-traditionen! 🙂 Jag vet inte om jag kommer att se semifinalerna men på lördag ska jag allt sitta bänkad.

    Spännande med din stundande resa. Ser fram emot rapporterna här sedan! Är övertygad om att ni kommer få det fantastiskt. För USA är ju landet där allt är fantastiskt! 😉 Kram

    • livetemellan skriver:

      Ja, det blir plötsligt väldigt roligt med allt Eurovision-trams när alla är engagerade och alla hejar på sitt eget land. Jag tror jag får heja på Finland ikväll, det ligger väl närmast till hands.

      Det kommer rapporter! Jag är säker på att det kommer att bli hur häftgt som helst, bara det inte är alltför varmt. Kram!

  2. Maria skriver:

    Jag går i bitar av avundsjuka över USA-resan! Bara så att du vet. Hoppas likdom Karin på ordentlig rapportering. kram

Kommentera

