det här landet…

Bra grej med Frankrike idag: Varma croissanter till morgonfikat.

Dålig grej med Frankrike idag: Gick ut i korridoren i ett ärende jag glömt nu och mötte två medelålders män med grått hår i hästsvans med ungefär tio meters mellanrum.

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Min fransk/schweiziska vardag och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till det här landet…

  1. Maria skriver:

    De finns på mitt jobb också. De gråhåriga med hästsvans. Fast om jag tänker efter så är de nog närmre kategorin ”gubbe” än medelålders…

  2. Varma Croissanter mums!

  3. Vad är det för fel på hästsvans? Det äger ju! Betydligt roligare än någon slags gubb-bakåtslick eller ännu värre att kamma snagget över flinten….. 😛

  4. Okej, vi gör så här: När du kommer hem startar vi ett kombinerat textcoach- och stilföretag!!

  5. Karin A skriver:

    Haha, det finns positiva och negativa saker med allt. Om vi hade fler crossainter till morgonfikat skulle jag nästa stå ut med en hästsvans eller två i korridoren… 😉

Kommentera

