en ofräsch flygtur.

Igår kom jag hem igen från en liten miniresa till Sverige. Flygturen tillbaka var allt annat än fräsch. Ibland undrar man varför man inte blir mer sjuk än man blir med tanke på hur fullproppad med bakterier man måste bli.

På flygningen mellan Göteborg och Bryssel hamnade jag såklart mitt emellan två andra personer, eftersom jag inte varit förutseende nog att checka in i förväg. Personen vid fönstret var dock en snygg ung tjej, och jag tänkte att jag haft tur. Ingen tjock man i medelåldern, en sådan där som alltid lägger beslag på båda armstöden direkt och sedan snarkar hela vägen. Skenet bedrog dock. Hon nös rakt ut redan innan vi lyft. Utan att hålla för på något vis. Första gången var hon hänsynsfull nog att vända sig mot fönstret och spreja ner hela rutan, men i fortsättningen nös hon helt enkelt rakt på stolsryggen framför.

Luta dig närmre personen på andra sidan, tänker ni. Men nej. Där satt en herre i övre medelåldern och petade näsan helt oförskräckt. Länge och väl rotade han runt, för att sedan noggrant studera sitt finger efter resultatet och torkade därefter av sig på byxorna. Han attackerade sedan näsborre nummer två, rotade, studerade fingret och stoppade in det i munnen! Jag nästan kräktes.

Efter flygningen var jag glad att få komma av planet och pep in på toaletten. För att där mötas av en kvinna som stod och tvättade fötterna i handfatet. Mitt immunförsvar är numera kört i botten eller på topp. Jag återkommer och meddelar om jag blivit sjuk.

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till en ofräsch flygtur.

  1. Karin A skriver:

    Åh jösses vad äckligt. Du skulle stannat i Sverige. 😉 Var så roligt att ses…hoppas det blir snart igen! Kram

  2. Maria skriver:

    Herrn med näsan hade kanske tappat bort något viktigt därinne? Berätta om du kommer något till hösten, jag vill också ses!

  3. Usch så äckligt! Förstår inte hur folk är funtade, lite vett och etikett har man väl, eller?

Kommentera

