Souvenirer

Jag älskar att köpa souvenirer, och springer ut och in i butikerna när vi är på resa. Jag gillar dock att köpa sådant som jag kan använda till något. Inte en massa kylskåpsmagneter och grejer. Men jag har en ansenlig mängd helt värdelösa solfjädrar från yngre år… jaja, iallafall.

Nu när vi var i Paris i förra veckan passade jag på att köpa en almanacka för nästa år. Jag måste bara ha en fysisk almanacka – gillar inte alls den i telefonen. Då får man ju ingen glädje av att använda olika pennor, sitta och bläddra och greja.

Köpte den här i presentbutiken på Musée de l’Organgerie. Riktigt fin med bilder från de franska impressionisterna. Varje månad har ett uppslag med en vacker bild. Ett roligt minne att ha från resan!

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

