Sömmen sprack

Känslan när man sätter sig på stolen och kjolen säger RITSCH! och man kommer på att Ja just det, det var den kjolen jag hade lagt i ”laga sömmen högen” före jul.

Funderar över bäst taktik nu. Ska jag låtsas som ingenting, häcka på mitt kontor noga sittande, utan att sticka ut näsan (läs rumpan) utanför dörren? Eller ska jag gå ut diskret, gå nära väggen och försöka se till att aldrig ha ryggen mot någon? Ser ni någon misstänkt som backar igenom korridoren lite snett vinklad mot väggen är det jag. Eller ska jag helt enkelt basunera ut olyckan i megafon så att alla skrattar och sedan (förhoppningsvis) glömmer alltihop? Tror nog att det sista kan vara det bästa. Bjuda på ett gott skratt och hoppas på att det är glömt sedan. Tror trots allt inte att så många förutom jag själv är överdrivet fokuserade på min klädsel.

Till saken hör att vi flyttade till ny lägenhet förste december och än så länge inte har någon tvättmaskin. Nu måste jag åka hem på lunchen och se om jag kan uppbringa något byxliknande plagg som är åtminstone lite rent. Denna flytt är också anledningen till att bloggen nästan dog. Inget internet…

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Vardagsbetraktelser och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sömmen sprack

  1. Karin A skriver:

    Hoppla, så det kan bli. Skyla sig med jacka/kappa och skylla på att man fryser? 😉 Kul med ny lägenhet (?) men trist att ni saknar internet. Är det på gång? Kram

Kommentera

