Överbliven potatis

Veckans matnyttighet.

potatoe3

Vad brukar ni göra med överbliven, kokt potatis? Jag brukar mosa den och blanda i helt vanlig pannkakssmet. Sedan gräddar jag pannkakor som vanligt, men äter med lingonsylt istället för annan, sötare sylt. Supergott! Lite bacon är gott till om man råkar ha hemma.

Nästa gång kanske jag testar att göra Lompe, precis som Amy.

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Miljö och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Överbliven potatis

  1. Karin A skriver:

    Låter lite som en blandning av pannkakor och potatisplättar (som jag brukar göra på överblivet potatismos. Gott! 🙂 Kram!

  2. snabbmakaroner skriver:

    Det där lät ju jättegott! Ska bara se om jag orkar koka potatis…

    • livetemellan skriver:

      Haha, ja det är ju inte så jobbigt ;). Och om du kokar en massa kan du ha mat i en vecka. Potatis en dag, potatispannkaka andra dagen, Pytt i panna tredje och Lompe fjärde… sedan är du nog less på det, haha!

  3. Marilyn & Kaleb skriver:

    Lovely photo! Thanks for sharing! Xo, M&K at brewedtogether.com

  4. Jag läste de första meningarna och tänkte, jag ska tipsa om lompe haha 😉 Tack för länkningen fina du! Allt bra annars? Längesedan nu….

Kommentera

