Sommaren som gick

Sommaren har varit underbar. Jag kan verkligen inte klaga på vädret, vare sig i Sverige eller i Frankrike/Schweiz. Jag säger inte att sommaren är slut, men kvällarna blir mörkare (mys! äntligen värmeljus igen!), jag är tillbaka på kontoret och man får väl inse att den snygga bonnabrännan man skaffat sig nog inte kommer gå bort innan färgen flagnat av för den här gången.

Några snapshots bjuder jag på idag. Vissa erfarenheter kommer vi att gå närmare inpå någon annan gång.

I Frankrike har vi firat midsommar på svenskt vis med grill och kubb (även om jag var enda svensken)

midsommar 029Vi har gått i blomsterängarna i Grindelwald (Schweiz)

grindelwald 039Vi har traskat bland azaleorna upp till en glaciär i Chamonix (Frankrike)

13 juni La Jonction Jag Tobias Yngve 026Vi har firat 14 juli med att åka båt.

14 juli AnnecyVi har klättrat på hög höjd.

20-21 juli Ardeche, FrankrikeVi har sett till att bli pisseblöta.

20-21 juli Ardeche, FrankrikeI Sverige var dagarna längre och vilsammare. Med promenader längs karga klippor.

27 juli DyrönMed ungar.

29 juli GrötånOch hundar.

29 juli AplerödGlass i stora lass.

10 augusti Nordens Ark

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sommaren som gick

  1. Birgit skriver:

    Ni verkar ha haft det härligt! Synd att jag missade dig här hemma.

    Kram

  2. tina skriver:

    Vilka härliga semestervyer! 🙂

Kommentera

