vänner är familj.

28januari-SnöigGran 5februari-TeLjus

Vänner. De får dig att ifrågasätta dina drömmar.

Så sa en vän när hon lämnade Genève för att följa sitt hjärta till London. När vi hade firat av henne med cocktailparty med knytflugor och vippiga kjolar. Och med lunch i personalmatsalen med champagne och chokladtårta med hasselnötter i. Och med ett sista glas knackigt rödvin på flygplatsen, för att vi inte ville skiljas för tidigt.

Man vänjer sig vid att gå på avskedsöl till folk man aldrig har träffat. Och vid att säga hej då. Det är en nödvändig med sorglig sak att vara van vid. Men ibland dröjer de sig kvar efter de åkt. Vännerna du har kvar länge, kanske alltid, trots att de inte är kvar här längre.

Så idag, när la beez viner runt husknutarna och en del av de allra viktigaste är alldeles för lång bort, så värmer jag mig med te med ingefära och kanel i ,efter ett recept jag fick av en kompis som tyckte synd om mig för att jag är sjuk. I skenet av ett doftljus jag fick i julklapp av en vän som vet att jag älskar dem.

Vänner är familj.

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

