saker man gör en lördag.

Tre saker jag gjorde igår, som jag inte hade gjort i Göteborg.

1. Svarade ”jag vet inte” på frågan om vilket land vi var vi. Vi var ute och åkte, och väninnan hade inte koll på om vi var i Frankrike (hastighetsbegränsning 90 km/h) eller i Schweiz (hastighetsbegränsning 80 km/h). Det hade inte jag heller.

2. Såg en mycket elegant kvinna på runt 70-80 år med lagt hår, pälskantad kappa och YSL scarf på bussen kl 23, bland halvfulla ungdomar och annat löst folk (mig, tex).

3. Köpte en croissant kl 03. En fransman måste kunna få tag i sin dagliga croissant vid varje valt tillfälle. Det finns bagerier öppna 24 timmar om dygnet. Med ringklocka så att personalen inte behöver vara framme vid disken hela tiden, och med lucka i dörren så att de säljer croissanter och konstiga tonfisksmörgåsar till folk nätterna igenom, trygga bakom en låst dörr. Om det så än inte detoxstämpel på den dieten, så känns det åtminstone fräschare än en ostwurst från en ambulerande korvkiosk på Avenyn.

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

