En alien på påsklov

April11-Mariagården-blåsippor

April9-Göteborg

Ser ni någon som står och stirrar förvirrat innanför dörren i en svensk klädbutik så kan det vara jag. Där står jag och väntar på att personalen ska attackera mig och hälsa. Eller åtminstone vråla ett surt Bonjour! från någon gömd vrå i kulisserna. Det brukar ta mig ett par sekunder varje gång innan jag kommer på att i Sverige går min ankomst allt som oftast obemärkt förbi. Lite skönt. Lite trist.

Andra grejer jag lyckades med när jag var hemma på påsklov:

1. Se en man i ögonen i en hiss mellan butiksplan och parkeringsplan i ett köpcentrum. Den stackarn provade först att detaljstudera sina skor, sedan att kolla ifall det fanns något intressant i taket, för att slutligen välja att med död blick stirra rakt in i hissdörren. Förlåt.

2. Skrämma slag på ett par intet ont anande bilpassagerare genom att sikta på en rondell i runda 70 km/h för att sedan bromsa i sista sekund för att inte köra en liten röd Toyota (som körde i snigelfart!) i sidan. Kan rapportera att bromsarna höll måttet. Och att kaffefläckar går bort i tvätten. Förlåt igen.

3. Känna mig stolt efter att ha högljutt protesterat när en mamma med tre barn knödde sig före min treårige systerson i kön till ponnyridningen. Hon ska inte tro att hon kan bete sig och att alla står och tiger och surar i smyg. Vissa har minsann lärt sig av de bästa protesterarna i världen: Fransmännen. Inte förlåt. Inte ens lite faktiskt.

April4-Sanna

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till En alien på påsklov

  1. MartinaOlsson skriver:

    hej! allt bra? 🙂

Kommentera

