hemma eller borta.

På Landvetter. I en väldigt långsamt flytande kö till incheckningen. Man börjar prata med mannen intill.

– Är du på väg bort eller hem? frågar han.

– Hem. Jag har varit hemma på påsklov i en vecka, så nu ska jag hem igen.

Äähh… man hör ju själv hur det låter. Åka hem. Det gör jag två gånger varje gång jag är hemma. Först åker jag hem till Bohuslän. Sedan åker jag hem till Genève. Men det tog åtminstone tre år innan jag åkte hem till Genève. Före det var Sverige hemma och Genève var borta. Det tog flera år, men den senaste tiden har jag inte hittat den där känslan av borta när jag landar på Cointrinflygplatsen. Undrar hur lång tid det skulle ta, innan jag kände mig borta, hemma i Sverige.

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till hemma eller borta.

  1. Jen T. skriver:

    Härligt med påsklov.
    Den gamla goda tiden som ung..

  2. Nel sud del nord skriver:

    Jag förstår precis vad du menar! När arbetsdagen är slut och kollegorna frågar om jag är på väg hem tänker jag ofta på Italien :-)….nej jag åker dit på sommaren…kanske ;-).

Kommentera

