att göra en kollega förbannad över eftermiddagskaffet.

Inlägg översatt från franska.

Kollega A: Datorn var horisontal.

Kollega B: Det heter horisontell.

Jag: Det där är det mest franska jag vet.

Kollega B: Jag vet! De franska adjektiven är inte så enkla.

Jag: Jag menade att det är väldigt franskt att rätta folk.

Kollega B: …

 

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till att göra en kollega förbannad över eftermiddagskaffet.

  1. Nel sud del nord skriver:

    Ha,ha,ha roligt! Det visar hur olika vi är! Jag hade uppskattat om svenskar skulle rätta mig, man lär sig mycket snabbare. Men det funkar inte så i Sverige 🙂

Kommentera

