semesterlistan.

Vad ska du göra på din semester?
Det blir en vecka på Island i sommar. Ser så mycket fram emot det! Det har varit en dröm länge, och nu får jag chansen att åka med ett par islänningar som har lovat att visa det lokala livet. Hur bra som helst! Sedan blir det ett par veckor i Sverige, och så en massa grejer här nere såklart.

Ska du åka någonstans i sommar?
Yes! Sverige och Island. Ett par helgturer är inplanerade, bland annat till Neuchâtel. Vill åka till London också, men det kanske får bli lite senare.

Hur länge ska du vara ledig?
Tre veckor totalt, 1 + 2 med jobb emellan.

Vad vill du verkligen hinna med?
Att vara bara ledig hemma i Sverige. Läsa böcker på en filt i trädgården. Åka båt. Fiska krabbor med syskonbarnen. Skita ner fingrarna i grönsakslandet.

Vad tror du egentligen att du kommer göra?
Umgås med allt folket här nere i Genève. Grilla vid sjön. Jobba. Umgås med bergen på helgerna.

Vad ser du mest fram emot?
Island!! Och Bohuslänska sommarnätter.

Vad kan gå fel?

Ska man behöva tänka på det? Men såklart kan det vara dåligt väder hela tiden om man har otur. Man kan bli osams med folk som man bryr sig om och som man inte vill bråka med, men så gör man det ändå för att man är dum.

Vad kommer du lägga mest pengar på?
Flygbiljetter.

Vad kommer du köpa inför semestern?

Skulle verkligen vilja köpa en kikare. Tips?

Kommer du använda det?

Om jag faktiskt får köpt mig en – absolut!

Kommer du bli brun?
Inte särskilt. Mina syskon har jättefina pigment och blir så bruna och snygga. Själv brukar jag bli som en kokt kräfta, och sedan försvinner det.

Vad vill du säga till ditt semester-jag?

Ta det lugnt. Skit i Facebook och sådant. Stäng av telefonen. Ta vara på alla vännerna.

Vad kommer du äta?

Isländska specialiteter som jag inte kan något om men hoppas få utforska. Svenska burfångade havskräftor. En massa färskpotatis med dill och smör.

Vad kommer du dricka?
IPA. Bryggkaffe. Svenskt kranvatten.

Vad kommer du sakna?

Familjen när jag är här nere. Vännerna när jag är i Sverige.

Vad kommer du ha på dig?
Det var någon som sa att singoallablusar var inne. Så jag kanske rotar fram dem…

Hur kommer du att göra dig illa?
Solbrännan.

Hur kommer du minnas din semester sen i september?
Som en paus i allt det stressiga i vardagen. Som minnen att rota fram när det blir kallt igen. Med lite vemod och stor kärlek.

Lista inspirerad av Elsa Billgren.

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till semesterlistan.

  1. Åh att få ha semester. Häftigt med Island! Låter som en kul resa!

Kommentera

