Tre snabba

1. En krans jag gjorde i söndags av grejer jag hittade under en långpromenad i skogen. Jag älskar att gå i skogen, men jag vill gärna ha ett litet uppdrag, som att plocka svamp (som jag ger bort, för svamp är inte gott) eller som nu, att göra en liten krans som välkomnar hösten.
2. På väg till jobbet idag (en promenad på 20 minuter) kom jag på halvvägs att jag skulle kika efter vilka olika länder bilarna jag såg kom ifrån.  De flesta var såklart från Frankrike eller Genève, men på tio minuter fick jag ihop: Rumänien, Tyskland, Slovakien, Polen, Italien och Spanien. Samt Vaud, som är en annan schweizisk kanton, granne med Genève. Inte så illa…
3. En kompis delade den här. Den kanske är lite roligare om man förstår franska, men poängen är ju klar: Om du ser de här fenomenen, är du säker på att du är i Schweiz.
Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

