lär känna mig.

Hur gammal är du?

30 jämnt. Fyllde i våras och firade med pompa och ståt i Samoëns.

Var bor du?

Carouge, Genève, Schweiz. I en liten tvåa med utsikt över takåsarna och med extremt knarriga gamla plankgolv.

Vad ska du göra idag?

Just nu sen frukost i soffan, lite senare lång söndagspromenad i höstigt Genève. Skriva kort till en vän som just fick barn. Igår hade vi vänner på middag, och då bakade jag Claras pumpapaj. Såklart blev det pumpa över, så det blir nog soppa till middag. Sedan ska vi ut på en bar, för en kompis som fyller år ville fira lite!

Favoritårstid?

Älskar hösten. Alla vackra färger, och fantastiskt utbud av lokal mat. Hög och klar luft och naturen som lägger sig till ro. Men det kan vara för att det är höst nu som jag säger att det är bäst. Tycker om variationen och att det ändrar sig. Skulle inte vilja bo på en plats utan årstider.

Är du beroende av någonting?

Daglig kontakt med Sverige, på något vis.

Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig.

Jag har en masterexamen i europakunskap. Jag skulle gärna ha en liten gård. Jag är bra på att gå långt, men kass på att springa.

Var skulle du just nu vilja befinna dig?

Japan. Får alltid Japanfeeling på hösten. För ett par år sedan var jag där i oktober, och utöver att det är ett fantastiskt land på många sätt, är det kanske den bästa platsen för höstfärger. Och sushi!

Vad är du på för humör just nu?

Bra. Trött men nöjd sedan igår. Lite sur på att det är mulet, trots att de lovade sol idag och jag ville ta en cykeltur. Men jag får ta en promenad istället.

Vad är ditt favoritgodis?

Choklad. Lösgodis. Småkakor.

Vilken är dig favoritrestaurang?

Au petit collège.

Har du blivit sydd någon gång?

Nej, men jag har ett pajat ligament i knät efter en skidvurpa.

Vem gjorde senast något speciellt för dig?

Min kollega, som lovade att offra sin lördag för att gå med mig på slutbesiktningen av min gamla lägenhet, för att ägaren är knäpp och min kollega är fransk, och det brukar hjälpa.

Är du blyg?

Ja, i stora sällskap. Men jag är nog mer introvert än blyg egentligen.

Lista lånad av Elsa.

 

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

