god morgon måndagslistan.

God morgon måndag! Här kommer en lista jag hittade hos Explorista.

Vad ser du fram emot den här veckan?

På fredag åker jag till London. Där ska jag träffa flera av mina favoritpersoner. Bästa Elsa, som bodde här till i januari i år, då hon tog sitt pick och pack och drog iväg. Och min syster och hennes man, som är i London för att fira hans födelsedag med några vänner. Dessutom är jag säker på att hela staden är julpyntad, och eftersom det är första advent och allt, tänker jag att det blir som en rivstart på julen.

Vilken var den senaste bloggen du började läsa?

Två bloggar som handlar om det jag längtar till just nu – livet på landet. Fru fura och Ut i spenaten.

Ska du laga någon härlig mat den här veckan kanske?

Nja, vi får se. Lagar mest mat på helgerna. På veckorna blir det mycket omelett med rester, och sallader och sådant.

Säg en grej du verkligen vill göra som du ska ta dig tid för den här veckan! 

Åka till London 🙂

Innan vi gör måndag på riktigt, vilket ord ska du hålla hårt i hela veckan? 

Vänner. ”Vänner är familj” som Elsa brukar säga. Du måste bara våga släppa dem alldeles, alldeles inpå. Om de sedan piper iväg till ett annat land så gör det ont och du saknar dem. Men de kommer vara din familj ändå. Och du får en jättebra anledning att åka till London och julshoppa!

Vad gjorde du igår kväll? 

Lagade asiatisk kycklinggryta med sambon. Tjuvstartade advent med att sätta upp ljusslingor och dricka årets första glögg, för ändamålet inhandlad på ikea.

En bild som symboliserar denna dag:

Nov22-Allondon1Vad åt du till frukost idag?

Om livetemellan

Boende på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Men huvudet i en internationell karriär och tårna i den Bohuslänska myllan. Och ofta nog på ett flyplan någonstans mitt emellan.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till god morgon måndagslistan.

  1. FruFura skriver:

    Vad roligt att du hittat min blogg ❤ Det gjorde dessutom att jag fann din. Internet är fantastiskt på det sättet att man hittat nya bekantskaper hela tiden. Du har en jättefin blogg. Den lägger jag till i min lista 🙂

  2. Sanna skriver:

    Och jag ska få träffa en av mina favoritpersoner! Det ska bli så roligt! Jag är längtig efter min syster 😊

Kommentera

